Santa claus is coming to town!

Den här skolveckan har försvunnit som alla andra också verkar göra, riktigt snabbt! Det var julstämning över den här fredagen. Särskilt mysig var svenskan. Elisabet började lektionen med att säga:
- Nu ska jag och lilla SK1 fira jul!

Sen forstsatte hon med att berätta att ”julens litteratur är fett tung”! Efter det spelades teatern ”Mormor gråter” av Jonas Gardell upp. Den innehöll bl.a en mamma, en pappa, en docka, tjuren Ferdinand, en sned gran och en pubertetsson.

Mot slutet lät dialogen såhär:

MAMMAN: - Hör du du, om det här var en pjäs av Strindberg hade inte tvångströjan varit långt borta vid det här laget för din del!
PAPPAN: - Det är möjligt, men hade det här varit en pjäs av Norén hade du bara varit med som aska i en urna på spishyllan.
PUBERTETSSONEN: - Sluta båda två! Sådär kan man ju inte tänka. Jag menar, hade det här varit en pjäs av Gardell skulle jag ha varit fikus.
MAMMAN OCH PAPPAN: - Det här är en pjäs av Gardell.
PUBERTETSSONEN: - Shit!

Sen hann vi med lite högläsning ur ”Pettson får julbesök” och allsång också. Tihi mi lajki!

Nu ska jag kurera mitt finger som blev bitet av en kaktus, AJ!

Pössss / Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0