Gröna Lund, igen

Tog med lillebror till Grönan idag. Det märks att han är Runmaröbo då han hela tiden började prata med random personer om olika bergochdalbanor och annat han kom att tänka på. Några killar i 25-30års åldern informerade till exempel han om att: "Vilda Musen är superrolig! Jag tycker inte den är läskig alls, men min storasyster som är tio år äldre än mig gallskrek när vi åkte den."

En annan konversation Pelle hade:
Pelle: Har du åkt kvasten?
Tjej: *öppnar munnen för att svara*
Pelle: Jag åkte just den. Den var inte alls läskig. När jag blir lite större ska jag åka allting. Min storasyster har inte åkt Fritt Fall, för hon vågar inte. Men när jag blir lika stor som hon kommer jag nog att våga det.. *Drömmer sig bort*
Tjej: *Ler lite besvärat*
Pelle: Vi ska gå och köpa sockervadd nu. Det är jättegott! Tycker du också det?
Tjej: Jag inte kan svenska bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0