Lördagssyssla

Efter att ha ätit frukost i 45 minuter blev jag raslös. Efter att noga övervägt vad det absolut roligaste att göra en lördagförmiddag skulle kunna vara kom jag tillsist på det; att rosta solrosfrön. Nu sitter jag på golvet i köket med ett öga på How I Met Your Mother och ett på ugnen (och ett på bloggen! Damn, va bra jag är). Jag har just tagit ut den första plåten med honungsrostade solrosfrön (visst låter det proffsigt?). Det blev dock inte riktigt lika bra som jag tänkt mig, eftersom jag glömde bakplåtspapper. Men att skrapa stelnad honung och smulor av solrosfrön från en plåt är ganska kul, nästan. Eller nej, inte alls. Oh well - bättre lycka med nästa omgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0