Oj, är klockan redan halv fem?

Jag har varit hemma från skolan idag. När jag vaknade i morse värkte halsen, och det kändes helt omöjligt att gå upp (kanske var det mycket för att jag var trött och lat, men ändå). Jag ringde hem för att be någon sjukanmäla mig. När pappa svarade gjorde jag ett försök att säga ”hej de e Åsa”, men istället väste jag fram ”heee dsaaa”. Jag var inte beredd på att jag ens skulle låta hes, så jag började asgarva. Det var det roligaste ljud jag någonsin hört!
När jag hade gått och lagt mig igen ställde jag klockan på halv elva, för att jag inte skulle sova bort hela dagen. Kvart i två vaknade jag. Sedan dess har jag hunnit äta frukost, rosta (eller bränna kanske är ett mer passande ord) valnötter, och läsa ”En shopaholic i väntans tider”. En mycket händelserik dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0